Bouwmaat Enschede wordt vernieuwd. Daardoor stappen vakmannen en -vrouwen in deze regio straks binnen in een moderne versie van deze Bouwmaat-vestiging. Een aantrekkelijke uitstraling, een indeling die extra overzichtelijk is en nog meer ruimte voor persoonlijke service, dat is waar ze in Enschede voor gaan met de verbouwing. Wat vooral niet verandert is de typische Twentse gezelligheid en ongedwongenheid. Guus van den Einde (manager verkoop en vestiging) en Gijsbert van Wijngaarden (verkoopadviseur buitendienst) vertellen over de plannen.
Mooier en beter maar met de kenmerkende sfeer
Een mooiere, betere en snellere versie van de vertrouwde Bouwmaat Enschede, dat is waar de verbouwing voor gaat zorgen. Een Bouwmaat die helemaal klaar is voor de toekomst. Guus vat samen hoe dat er dan uitziet: “Een vernieuwde entree, een zeer overzichtelijke vestiging, de MEER = MINDER producten handig gebundeld in een actiestraat, een logischere indeling die ervoor zorgt dat je al je spullen voor een klus slim bij elkaar hebt en een nieuwe maar oergezellige koffiehoek.”
Wat niet verandert is de unieke sfeer waar de vestiging om bekend staat, aldus Guus: “Die blijft natuurlijk. Ook in ons nieuwe jasje zullen onze klanten zich thuis voelen. De vertrouwde gezichten, onze kennis van zaken en de typische Twentse manier van doen, die zijn er na de verbouwing gewoon nog steeds. Laagdrempelig en afspraak is afspraak, zo doen we dat hier.”
Meer ruimte voor advies
Bouwmaat Enschede staat onder andere bekend om zijn service en de mogelijkheid die er is om als vakman een gesprek aan te gaan. Na de verbouwing is hier letterlijk meer ruimte voor, vertelt Gijsbert: “De nieuwe infobalie is bijvoorbeeld zo opgezet dat je wat makkelijker een gesprek kunt voeren, we kunnen klanten eenvoudiger wat laten zien. Dat geldt daarnaast voor de nieuwe verfbalie. Die komt pontificaal aan het begin van de vestiging zodat we klanten welkom heten vanaf deze mooie plek. Ook de verfbalie is zo ingedeeld dat we klanten nog beter van dienst kunnen zijn en dingen makkelijker uit kunnen leggen.”
De koffie staat altijd klaar
De bekende koffiehoek wordt ook aangepakt, vertelt Guus: “Dat was voor corona al echt de ontmoetingsplek voor een goed gesprek tussen vakmannen onderling en tussen onze mensen en de vakman. Dat wordt het weer, de koffie staat hier altijd klaar.
Per klus alles voor het grijpen
Nieuw is ook dat er in de verbouwde vestiging specialistische ‘winkels binnen de winkel’ zullen zijn. Guus vertelt: “Dat geldt onder andere voor verven. Bij de verfbalie vind je alle spullen voor je schilderklus, van verf tot en met je kwasten en afplaktape. Hetzelfde gaan we doen voor sanitairklussen, tegelklussen en gereedschappen. Zo creëren we speciale mini-groothandels waar de specialist zich helemaal onder kan dompelen in zijn wereld en zich volledig thuis zal voelen. Het is sowieso handig als je bijvoorbeeld met een badkamerklus bezig bent.”
Gijsbert vult zijn collega aan: “Je hebt nog steeds alles onder een dak. Voor je totaalklus heb je alles snel binnen handbereik maar per soort klus liggen alle materialen handig bij elkaar voor het grijpen. Wil je snel naar de klus of naar huis, dan kan dat door de nieuwe overzichtelijke indeling nog sneller.”
Even scannen en naar binnen
Bouwmaat Enschede is er voor de professional. Om de vestiging nog meer echt voor vakmensen te maken, is er straks voor het eerst sinds het bestaan een Bouwmaat-pas nodig om binnen te komen. Guus: “Deze scan je eenvoudig en je bent zo binnen. Heb je nog geen pas dan is dat natuurlijk zo geregeld. Zien we bekende gezichten aankomen, dan houden we ook de nieuwe deur zo snel mogelijk voor onze klanten open. We zullen ze zoals altijd hartelijk ontvangen!”
De kracht van Bouwmaat Enschede
Wat is volgens Guus nou de kracht van Bouwmaat Enschede? “Zoals in elke Bouwmaat-vestiging staan we echt voor onze klanten klaar, hebben we kennis van zaken en geven we betrouwbaar advies. Dit gaat soms verder dan helpen bij een klus. Dat gebeurt in een persoonlijk gesprek met ons maar we hebben ook wel eens avonden georganiseerd over ondernemen en pensioen. Dan zorgen we ervoor dat daar iemand iets over komt vertellen en zijn zzp’ers onder het genot van snacks, frites en een drankje weer helemaal op de hoogte. We begrijpen de mensen uit deze regio gewoon goed, we weten waar onze klanten mee zitten en hoe ze in elkaar steken. De kracht zit hem voor een groot deel in de relatie die wij met onze klanten hebben. We kennen ze en nemen echt de tijd voor een gesprek.”
Gijsbert vult zijn collega aan: “Het zijn de mensen, de bekende Bouwmaatgezichten die het ‘m hier doen. We hebben het antwoord op vragen. Hebben we het antwoord een keer niet paraat, dan zoeken we het voor je uit. Is er onverhoopt een probleem? Dan weten onze klanten dat we het voor ze oplossen. Net als onze klanten zijn we nuchter en to-the-point, maar net als hen houden we ook van een goede grap op z’n tijd. De sfeer is hier echt super!”
Samen met de vakman er iets moois van maken
Het laatste woord is aan Guus. “De vernieuwing van Bouwmaat Enschede zorgt ervoor dat de winkel qua vooruitgang en beleving interessant blijft voor onze klanten. Het is aan ons, aan al die bekende gezichten binnen het team, om de service die we bieden te blijven bieden. Als klant weet je: ik kom hier in mijn wereld, in mijn Bouwmaat en de mensen die er werken zijn er voor mij. Het gaat om oprechte aandacht voor de vakman. Samen er iets moois van maken. Zo doen we dat hier en dat verandert nooit.”
Ik vind dit artikel: