Voor veel bouwprofessionals klinkt het Bouwmaat Eigen Merk schuurpapier bekend in de oren. Deze zes schuurpapierartikelen vertegenwoordigden een beperkt assortiment. En dat kon beter, vond Eric Reijnhout, category manager bij Bouwmaat. Daarom introduceerde Bouwmaat onlangs een forse uitbreiding van het Bouwmaat Eigen Merk schuurpapier.
Tot voor kort bestond het eigen merk schuurpapier-assortiment uit zes artikelen: drie schuurkorrels voor een vlakschuurmachine en drie schuurkorrels voor een delta schuurmachine. Allemaal in verpakkingen van vijftig. “Met Bouwmaat Eigen Merk willen we blijven ontwikkelen. In schuurpapier bleef ons assortiment beperkt. Onze vaste leverancier en Bouwmaat zagen hier kansen liggen. Die kansen hebben we dan ook zeker gepakt’’, vertelt Eric trots. Daarom komt Bouwmaat nu met een uitbreiding van 6 naar 40 artikelen in het eigen schuurpapier-assortiment.
Een compleet assortiment voor de schilder
Het vernieuwde assortiment biedt nu schuurpapier voor vlak-, delta-, excenter- en langnekschuurmachines. Dit is beschikbaar in zowel klein- als grootverpakkingen, zodat klanten meer keuzevrijheid hebben. “Je hoeft dan niet meteen vijftig stuks te kopen. We kijken goed naar de wensen van de klant.’’ De grootverpakkingen zijn beschikbaar in vijf verschillende schuurkorrels, waardoor alle stappen van het schuren gedekt zijn. Tevens worden er schuurzolen aan het assortiment toegevoegd, wat het ideaal maakt voor schilders die regelmatig schuurpapier nodig hebben. “Dit zorgt voor een compleet assortiment voor bijvoorbeeld de schilder, die regelmatig gebruikmaakt van schuurpapier.’’
Nieuwe kwaliteit op de markt
Het Rotterdamse familiebedrijf Danpoort International Abrasives is de leverancier achter de zes artikelen van het Bouwmaat Eigen Merk schuurpapier. Ter voorbereiding op de ombouw binnen het assortiment ging Eric met ze in gesprek. Al snel kwamen de twee gesprekspartners tot de conclusie dat er meer potentie zat in het Eigen Merk schuurpapier. “Dit bedrijf is specialist op het gebied van schuurpapier. Ze weten veel van de markt en staan tegelijkertijd voor een goede prijs-kwaliteitverhouding”, vertelt Eric enthousiast.
Door de presentatie van Danpoorts nieuwe concept, waarmee ze een hele nieuwe kwaliteit introduceren op de markt, was Eric overtuigd: “In slechts een aantal gesprekken hebben we een mooi én volledig assortiment ontwikkeld.
Daarnaast hebben we nieuwe verpakkingen ontwikkeld. Die waren toe aan vernieuwing. Zo viel dat mooi samen. We zijn er klaar voor om professionele bouwers kennis te laten maken met de producten.’’
Premiumkwaliteit voor elke schuurklus
Met dit uitgebreide assortiment biedt Bouwmaat oplossingen voor elke schuurklus. “Het assortiment is met name gericht op de schilder. Het is belangrijk dat het schuurpapier goed blijft zitten onder de machine. Maar ook de opbouw van het schuurvel, dus de gebruikte korrels, is erg belangrijk. Dat heeft gewoon impact op het eindresultaat’’, aldus Eric.
Bouwmaat Eigen Merk schuurpapier als premiummerk
Het doel is duidelijk: “Snel én goed werken met kwalitatieve producten voor een eerlijke prijs.’’ benadrukt Eric. Hij kijkt ernaar uit om klanten kennis te laten maken met de nieuwe schuurpapier-producten. “Dit is een goede mogelijkheid om het eigen merk van Bouwmaat neer te zetten als een premiummerk tegen goede prijzen. We kunnen echt een gaaf verhaal vertellen aan de klant. We pakken groot uit om de klant te laten zien hoe goed de producten zijn.’’
Ik vind dit artikel: