Nieuws

Hoe zorg je voor een tevreden klant?

Deel dit artikel:

Stel, een klant is niet tevreden over jouw werk. Wat moet er dan gebeuren dat hij of zij bij anderen jou gaat afraden? Letten consumenten alleen op de kwaliteit van het afgeleverde werk of spelen andere zaken wellicht een belangrijke rol??

Een negatieve ervaring met een klant is natuurlijk altijd vervelend. Dus je doet er dan ook alles aan om dit goed op te lossen. Maar wat is dan het belangrijkste om op te letten? Daarom hebben we deze vraag gesteld aan 1.000 Nederlanders:

Wanneer zou u een vakman afraden bij familie of vrienden?

Eerlijk is eerlijk: de kwaliteit van de klus zelf is het belangrijkst. Daarom zegt 47% van de Nederlanders dat als de kwaliteit van het geleverde werk niet goed is, ze de vakman zullen afraden bij anderen. Ongeveer 28% kiest voor onbetrouwbaarheid: afspraken nakomen blijkt ook heel belangrijk! En 18% kiest voor fouten oplossen: dat geeft dus de mogelijkheid om alsnog de situatie recht te trekken.

Slechts 4% kiest voor onverwachte kosten. Troep achterlaten na het klussen is maar voor 2% een aanleiding om je af te raden bij anderen. Dus wil je een goede indruk achter laten? Zorg dan niet alleen dat het werk zelf goed is. Bereid je ook goed voor door de inhoud van de klus, de planning en de prijs goed op papier af te stemmen. Zo zitten de klant en jijzelf op één lijn en kom je veel betrouwbaarder over.

Grafiek: wanneer zou je een vakman afraden?

Deel dit artikel: